Klimaları 24 Dereceye Sabitleyerek Enerji Tasarrufu Sağlamak Mümkün
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, yaz sıcaklarında serinlerken enerjinin verimli kullanılması amacıyla yeni bir farkındalık çalışması başlattı. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, klimaların 24 dereceye sabitlenmesinin konfordan ödün vermeden elektrik faturalarında tasarruf sağladığı, aynı zamanda karbon salımını azaltarak doğayı koruduğu belirtildi.
Küçük Adımlarla Büyük Tasarruf
Sürdürülebilir bir gelecek ve enerjide tam bağımsız Türkiye hedefi doğrultusunda enerjinin korunması gerektiği vurgulanan açıklamada, evde, iş yerinde ve hayatın her alanında alınabilecek basit önlemlerin önemine dikkat çekildi. Bu kapsamda, cihaz bakımlarının düzenli yaptırılması ve serinletilen alanlarda kapı ile pencerelerin kapalı tutulması gibi küçük adımların enerji tasarrufunda büyük farklar yarattığı ifade edildi. Vatandaşların alacağı bu basit önlemlerle hem hane bütçesine hem de ülkenin enerji verimliliğine katkı sunabileceği kaydedildi.